Algemene voorwaarden.
Artikel 1 • Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Abonnement: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of
beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de Klant of Leverancier in staat stelt om informatie
die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is
afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de desbetreffende informatie mogelijk maakt;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Leverancier: Grow Greens, gevestigd te Hulsberg
8. Klant: eenieder die een bestelling plaatst bij leverancier ten aanzien van een product, ongeacht of dit een Consument is of een onderneming;
9. Overeenkomst: een overeenkomst waarbij de Klant een of meerdere producten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze
zaken door de Leverancier worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de Leverancier;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de leverancier en de Klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd
systeem voor verkoop op afstand van in casu producten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik
gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping.
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat Klant en
Leverancier gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 • De Leverancier
De leverancier is in casu:
Handelsnaam: Grow Greens
Vestigingsadres: Parallelweg Zuid 17, 6336 VP Hulsberg, Nederland;
Telefoonnummer: 0031-6-42959177 (bereikbaar tussen 09:00 uur en 12:00 uur en van 14:00 uur tot 17:00 uur)
E-mailadres: info@growgreens.nl
KvK-nummer: 78373719
Btw-identificatienummer: NL003330468B25
Bezoek uitsluitend mogelijk op afspraak.
Artikel 3 • Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Leverancier en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen
Leverancier en Klant.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Klant beschikbaar gesteld. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de Leverancier voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene
voorwaarden bij de Leverancier zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt
gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat
deze door de Klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,
zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg
kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Klant langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke productvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
overeenkomstige toepassing en kan de Klant, indien het een Consument betreft, zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op
de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 • Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende
gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken. Als de Leverancier gebruik maakt
van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of
kennelijke fouten in het aanbod binden de Leverancier niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 • De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en
het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de Klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Leverancier onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van
de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Leverancier is bevestigd, kan de Klant de
overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Leverancier passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging]
van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de Klant elektronisch kan betalen, zal de Leverancier
daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De Leverancier kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die
feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de Leverancier op grond van dit.
onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of. aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De Leverancier zal uiterlijk bij levering van het product aan de Klant de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Klant
op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de Leverancier waar de Klant (op afspraak) met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Klant, slechts ingeval het een Consument betreft, van het herroepingsrecht gebruik kan maken,
dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze
van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. indien de Klant een Consument is die een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. Of:
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 • Herroepingsrecht
1. Een Consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder
opgave van redenen ontbinden. De Leverancier mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn
reden(en) verplichten.
1. Het herroepingsformulier staat zowel op de bestelpagina aangeboden alsmede in de bevestigingsemail welke de Consument naar aanleiding van
zijn bestelling op het door hem opgegeven emailadres ontvangt.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de Consument, of een vooraf door de Consument aangewezen derde, die niet de
vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de Consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde,
het laatste product heeft ontvangen. De Leverancier mag, mits hij de Consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke
wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen
derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode (een abonnement): de dag waarop de Consument,
of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
3. Indien de Leverancier de Consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft
verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
4. Indien de Leverancier de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de Consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de
ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de Consument die informatie heeft
ontvangen.
5. Het onderhavige artikel 6 alsmede de artikelen 7, 8, 9, 10 en 11 zijn slechts van toepassing op Klanten zijnde een Consument.
Artikel 7 • Verplichtingen van de Consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de Consument te allen tijden zorgvuldig omgaan met het product en de bijbehorende verpakking. Hij zal het product
slechts uitpakken en/of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het
uitgangspunt hierbij is dat de Consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat normaliter in een winkel zou mogen doen.
2. De Consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die
verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De Consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de Leverancier hem niet voor of uiterlijk bij het sluiten van de
overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 • Retourvoorwaarden
1. De Consument dient er voor zorg te dragen dat een Product dat wordt geretourneerd op een deugdelijke manier verpakt is – waar mogelijk in de
originele verpakking – zodat er geen beschadigingen kunnen optreden bij het retourtransport.
2. Indien de Consument niet aan het bepaalde in artikel 7 lid 1 respectievelijk aan hiervoor in lid 1 bepaalde voldoet en het product na gebruikmaking
van het herroepingsrecht aan Leverancier wordt geretourneerd en deze vaststelt dat het product beschadigd, gebruikt, vies, gemonteerd of.
onvolledig terugkomt, zal Leverancier de Consument hiervan terstond schriftelijk op de hoogte stellen.
3. Leverancier zal ingeval van de onder lid 2 genoemde situatie nader bewijs leveren aan de Consument middels het verstrekken van foto’s van het
geretourneerde product in de staat waarin het zich bij ontvangst verkeerde.
4. Leverancier zal gelijktijdig met het aanleveren van het bewijs als bedoeld in lid 3 aan de Consument meedelen of en zo ja wat de
waardevermindering is van het Product en welk deel van het aankoopbedrag concreet nog terugbetaald zal worden.
Artikel 9 • Uitoefening van het herroepingsrecht door de Consument en kosten daarvan
1. Als de Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor
herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de Leverancier.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de Consument het product terug. Dit hoeft
niet als de Leverancier heeft aangeboden het product zelf af te halen. De Consument wordt geacht de terugzendtermijn in elk geval in acht te
hebben genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De Consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform
de door de Leverancier verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de Consument.
5. De Consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de Leverancier niet heeft gemeld dat de Consument
deze kosten moet dragen of als de Leverancier aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de Consument de kosten voor terugzending niet te
dragen.
6. Als de Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, wordt de overeenkomst van rechtswege ontbonden.
Artikel 10 • Verplichtingen van de Leverancier bij herroeping
1. Als de Leverancier de melding van herroeping door de Consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding
terstond een ontvangstbevestiging.
2. De Leverancier vergoedt alle betalingen van de Consument, inclusief eventuele leveringskosten door de Leverancier in rekening gebracht voor het
geretourneerde product, zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de Consument hem de herroeping meldt.
Tenzij de Leverancier aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de
Consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De Leverancier gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een
andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
4. Als de Consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de Leverancier de
bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
5. Een en ander vindt plaats met in achtname van het bepaalde in artikel 8.
Artikel 11 • Uitsluiting herroepingsrecht
De Leverancier kan producten welke een beperkte houdbaarheid hebben uitsluiten van het herroepingsrecht. Indien dit het geval is zal dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, op de website staan vermeld.
Artikel 12 • De prijs
1. Gedurende de looptijd van de aangeboden abonnementen worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens
prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 13 • Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De Leverancier staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften.
2. Een door de Leverancier, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte (extra) garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en
vorderingen die de Klant, zijnde een Consument, op grond van de overeenkomst tegenover de Leverancier kan doen gelden indien de Leverancier.
is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de Leverancier, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan een
Klant, zijnde een Consument, bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is
tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
4. In aanvulling op het voorgaande geldt dat Leverancier op het product “The GrowTower” een garantie verstrekt voor de duur van 1 jaar. Deze
garantie geldt op het gehele product en/of de specifieke losse componenten. Ingeval van enig defect c.q. gebrek aan voormeld product dient
Klant contact op te nemen met de leverancier. Afhankelijk van het defect c.q. gebrek zal leverancier het gehele product vervangen, repareren of
(waar mogelijk) een specifiek los onderdeel vervangen. Een en ander naar keuze van Leverancier.
5. De onder lid 4 genoemde garantie geldt niet voor de natuurlijke producten (coco pellets, zaden, hydro voeding etc.) zoals door Leverancier
geleverd. Geleverde natuurlijke producten (met name de zaden) dienen koel, droog en in het donker bewaard te worden teneinde eventuele
vroegtijdige ontkieming te voorkomen.
Artikel 14 • Levering en uitvoering
1. De Leverancier zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van
producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Klant aan de Leverancier kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de Leverancier de eerste levering behorende
bij een abonnement met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien
de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Klant hiervan
uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Klant heeft in dat geval – slechts indien het een Consument betreft - het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Vervolgleveringen behorende bij een abonnement worden telkens om de drie maanden verricht.
5. Na ontbinding conform lid 3 zal de Leverancier het bedrag dat de Klant, zijnde een consument, betaald heeft onverwijld terugbetalen.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de Leverancier tot het moment van bezorging aan de Klant of een vooraf
aangewezen en aan de Leverancier bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
7. Op de GrowTower die door Leverancier bij elk initieel abonnement wordt geleverd rust een
eigendomsvoorbehoud gedurende de looptijd van het door de Klant gekozen abonnement. De Klant zal gedurende de looptijd van het initiële
abonnement dan ook als een goed huisvader omgaan met de GrowTower.
Artikel 15 • Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
1. De Klant kan de overeenkomst (het abonnement) die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van de
overeengekomen producten te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De Klant zijnde een Consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomst:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de Leverancier voor zichzelf heeft bedongen.
3. De initiële overeenkomst alsmede de eventuele hernieuwde overeenkomsten die voor bepaalde tijd zijn aangegaan en die strekken tot het
geregeld afleveren van producten worden niet stilzwijgend verlengd of vernieuwd.
4. Voor afloop van een abonnement voor bepaalde tijd kan Leverancier de Klant een aanbod doen tot het opnieuw aangaan van een nieuw
abonnement, al dan niet voor bepaalde of onbepaalde tijd.
5. Indien bij een hernieuwd abonnement sprake is van een abonnement voor onbepaalde tijd heeft de Klant het recht dit abonnement te allen tijde op
te zeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. In dit laatste geval geldt wel dat indien er voor opzegging reeds nieuwe producten
(zaden) zijn geleverd conform het bepaalde in artikel 14 lid 4, de overeenkomst de facto pas zal eindigen als de reeds geleverde producten middels
de geldende maandtermijnen zijn betaald.
Artikel 16 • Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de Klant verschuldigde bedragen als volgt te
worden betaald:
- De eerste maandtermijn van een abonnement terstond bij het aangaan van de overeenkomst via de op de website ter beschikking staande digitale
betaalmethodes (Ideal, Creditcard etc.)
- Betaling van alle opvolgende maandelijkse abonnementstermijnen zal geschieden via een door de klant af te geven automatische
incassomachtiging.
2. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Leverancier te melden.
3. Indien een automatische incasso van een maandelijkse termijn mislukt – ongeacht de reden – zal leverancier binnen 5 dagen een hernieuwde
poging doen de desbetreffende maandtermijn opnieuw te incasseren. Indien deze poging wederom mislukt zal leverancier de Klant hiervan op de
hoogte stellen en dient de klant de gemiste betaling terstond zelfstandig te voldoen.
4. Indien er een achterstand is in de betalingen van minimaal 3 maandtermijnen heeft leverancier het recht de overeenkomst per direct te beëindigen.
De resterende maandtermijnen van het lopende abonnement worden alsdan onmiddellijk opeisbaar.
5. Indien de Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de Leverancier is gewezen op de te late betaling en de
Leverancier de Klant, ingeval het een Consument betreft, een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te
voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de Leverancier gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
Deze incassokosten bedragen maximaal:
- 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,00
- 10% over de daaropvolgende € 2.500,00
- 5% over de volgende € 5.000,00
een en ander met een minimum van € 40,00.
6. Indien conform lid 4 beëindiging plaatsvindt binnen de duur van het initiële abonnement is de Klant gehouden de GrowTower aan Leverancier terug
leveren op grond van het toepasselijke eigendomsvoorbehoud zoals vastgesteld in artikel 14.6. Terug levering gebeurt alsdan voor rekening en
risico van de Klant. Indien er geen of geen deugdelijke terug levering plaatsvindt c.q. de GrowTower zich niet meer in goede staat bevindt, is de
Klant een vergoeding aan leverancier verschuldigd ter hoogte van € 299,00.
Artikel 17 • Klachtenregeling
1. De Leverancier beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt eventuele klachten overeenkomstig deze
klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd doch uiterlijk binnen twee (2) maanden nadat de Klant de
gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Leverancier.
3. Indiening dient schriftelijk te geschieden via reguliere post danwel via e-mail via het emailadres support@growgreens.nl.
4. Bij de Leverancier ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een
klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Leverancier binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht
van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
5. De Klant dient de Leverancier in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een
geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 18 • Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de Leverancier en de Klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht
van toepassing.
2. De rechter van de woonplaats Maastricht is exclusief bevoegd om kennis te nemen van enig geschil voortvloeiende uit de overeenkomst tussen
Leverancier en Klant, tenzij de wet dwingendrechtelijk anders bepaalt.
Artikel 19 • Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele zijn van een Klant die van Consument is en dienen in dat geval schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.